Panentheism, History and the Problem of Evil

نویسندگان

چکیده

Abstract In this paper I consider the thought of two Jewish existentialists from first half 20th century, showing how their critique pantheistic and panentheistic thinking grounded novel ideas about politics, history human thought. place a concept directed towards teleological redemption suffering in future, Lev Shestov (1866–1938) Benjamin Fondane (1898–1944) abandoned notions philosophical rationality order to avow ‘reversal’ according which historical could be expiated through unforeseeable powers divine. From here, look at work contemporaneous philosopher – Walter (1892–1940) for way his own conception as ‘rescuing’ past provides an alternative panentheism, one political responsibility derives need redeem God whose existence has been exiled throughout mundane world.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the problem of divine hiddenness

این رساله به مساله احتجاب الهی و مشکلات برهان مبتنی بر این مساله میپردازد. مساله احتجاب الهی مساله ای به قدمت ادیان است که به طور خاصی در مورد ادیان ابراهیمی اهمیت پیدا میکند. در ادیان ابراهیمی با توجه به تعالی خداوند و در عین حال خالقیت و حضور او و سخن گفتن و ارتباط شهودی او با بعضی از انسانهای ساکن زمین مساله ای پدید میاید با پرسشهایی از قبیل اینکه چرا ارتباط مستقیم ویا حداقل ارتباط وافی به ب...

15 صفحه اول

romantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas

عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...

Problem of Evil in Taoism

This paper attempts to present the Taoist understanding of evil. In the Taoist tradition, especially in Tao Te Ching, evil is divided into two categories: causal evil and consequential evil. Causal evils are those evils that are said to be the causes of other evils; consequential evils are those that are said to be the consequences of the causal evils. Causal evils originate from human will, an...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Journal for continental philosophy of religion

سال: 2023

ISSN: ['2588-9605', '2588-9613']

DOI: https://doi.org/10.1163/25889613-bja10048